Att bo trångt

Anne ställde följande fråga i ett tidigare inlägg:

Vad tusan behöver man betongborra före man får ett litet barn? ;)


Ja, det kan man fråga sig. I vårt fall har vi borrat upp hyllor. Vi bor trångt. Eller nej, det gör vi inte. Vi bor i en tvåa på 56 kvadrat och vi älskar varje kvadratmeter. Lägenheten är vi. Den är vår. Vi har bott här i två år och jag har älskat varje sekund. Jag vet att vi inte kan bo här för resten av livet men vi är inte redo att flytta riktigt än. Samt att ingen av oss velat flytta mitt under graviditeten, mina studier eller ännu värre, när bebis är nyfödd. Bebis får plats på 56 kvadrat, ingen tvekan om det.

Dock har vi insett att bebis också behöver en del saker och förvaringen i vår underbara lilla tvåa är inte helt optimal. Så vi har optimerat den. Förvaringen. Bakom sovrumsdörren tryckte vi in den billigaste byrån och de billigaste hyllorna IKEA kunde erbjuda och jag är så nöjd. De är inte särskilt snygga och de luktar träslöjd men vi ser ingen vits med att köpa dyra fina saker som vi ändå inte får plats med i den här lilla lyan. Samt att de ändå inte syns bakom dörren.


Kommentarer
Postat av: anne

Förvaring!?!



DÅ förstår jag... Vårt hus är på 230 m2, tror du vi har förvaring så det räcker?



Nääää.

2011-06-07 @ 15:21:02
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0