Matdagbok

När jag för snart ett år sedan startade den här bloggen var det som en viktblogg. Den skulle vara ett hjälpmedel för mig att sakta men säkert gå ner i vikt från ett nästan tresiffrigt tal på vågen. Jag minns att jag vägde mig på gymmet precis i början när jag startat bloggen, innan jag köpte en egen våg, och siffrorna på displayen visade 99,9. Gulp. Ett av de bästa hjälpmedlen för mig var mat- och träningsdagboken jag skrev dagligen. Antagligen urtråkig läsning men den sporrade mig att inte äta det där onödiga för jag var rädd för vad ni läsare skulle tycka om mig då. Jag funderar nu på om jag ska ta upp mat- och träningsdagboken igen.

Det som talar för att jag ska göra det är att det antagligen kommer fungera som förra året, att jag inte stoppar i mig den där extra kakan för jag är rädd för att redovisa det. Det som talar mot är att jag dels har lärt mig att äta bättre samt att jag nu inte har all tid i världen att blogga. Jag hinner inte uppdatera varje dag. Jag fortsätter fundera helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Josefin - Melwins mamma

Ja eller hur, när eran sonblivit äldre kommer du tycka de är ännu mer roligt, eller ta fram de där pytte små kläderna och jämför me de han har nu1 :)

2011-07-20 @ 15:45:02
URL: http://melwinojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0