Sorry?

För någon vecka sedan länkade jag till ett inlägg i 14 år och Gravid till 15 år och Morsa's blogg. Hon berättade i det inlägget att hon, drygt en månad efter förlossningen, var gravid igen. Det har spekulerats om det bara var ett PR-trick, för att få fler läsare eller inte. Jag vet inte. Jag skrev i mitt förra inlägg att jag inte tänker dömma henne, inte på nätet i alla fall men efter hennes senaste inlägg vet jag helt enkelt inte vad jag ska säga eller tycka.

För några dagar sedan fick hon missfall. Det spekuleras ju självklart om huruvida även detta är ett PR-trick. Hon har bloggat lika öppet om detta som om allt annat och samma dag som missfallet och dagarna efter har hon skrivit flera inlägg om annat. Visat babykläder hon fått till sin dotter, lagt upp party-bilder från när hon och hennes kille var på kryssning i helgen och så vidare. Igår kväll lades dessa rader upp:

"Hej! Förlåt att jag bara uppdaterat 3 gånger idag, jag är hemma hos Kevin nu. Jag åkte till honom för vi skulle prata ut. (Suck,igen!) Jag vet .. man skrämmer bort mannen om man pratar ut. Gammalt utryck men i ett förhållande måste man väl kunna prata ut??!

Förlåt att jag bara uppdaterat tre gånger. Förlåt?! Tjejen har precis fått ett missfall, om hon nu inte ljuger om detta, och ber nu sina läsare om ursäkt för att hon inte bloggat som vanligt? Vilket liv är som vanligt efter ett missfall? Själv har jag tack och lov inte fått något men jag kan tänka mig att jag inte hade satt mig vid datorn och laddat upp party-pics från senaste kryssningen dagen efter. Och det där om att man skrämmer bort mannen? I ett riktigt förhållande måste man kunna prata. De är föräldrar! Hur ska de kunna uppfostra sin doter om de inte kan prata?

Jag blir rädd när jag läser hennes blogg. Hon är själv bara ett barn men förstår det inte. Jag är glad att jag inte är i hennes situation. Jag vet inte varför jag fortsätter att följa henne när jag blir rädd, irriterad och ibland nästintill illamående. Jag antar att det är lite som vid en trafikolycka, man vill inte titta men ändå gör man det... Jag vet inte. Är det så att hon ljuger ihop en historia för höga läsarsiffror är hon bara patetisk. Om inte tycker jag synd om henne. Jag tycker synd om henne på delvis på grund av missfallet men också så mycket annat.

Det här var inte ett snällt inlägg. Jag vet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att någon tar upp det... tänker på henne varje dag, men har inte tagit upp det i bloggen (vad jag minns)

2011-01-12 @ 18:08:27
URL: http://musiksara.myshowroom.se
Postat av: anne

Var är hennes föräldrar!?!?! Eller grabbens???



Jag säger för det första "fan" till hela situationen och... missfall..? Har svårt att tro det. Att få missfall är inte som att få en vanlig mensblödning.



Håll dig ifrån dravvlet, det finns många bra graviditets-/mammabloggar (tror jag, jag läser ingen..)

2011-01-12 @ 19:40:17
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag tvivlar starkt på att hon var gravid en gång till. Att ha sex så snabbt efter en förlossning = big no-no! Ajaj + infektionsrisk + blivit sydd.. näe..

Sen är hon ju så inne på att "bevisa" att hon talar sanning så då är det konstigt att hon inte la upp en bild på det där +:et på stickan.



Det är samma med överfallet.... Förlåt, men jag undrar även om det är sant. På bilder hon har lagt upp har hon inga blåmärken alls dagarna efter, ingen läkardokumentation (som polisen tydligen kräver när dom blir inblandade). Sen är blåmärkena hon nu visar upp olika gamla vilket även det känns konstigt.. Dom på benet ser likadana ut som dom jag har haft i ca 2 veckor..



Känns lite elakt att skriva, men ja.. det stämmer bara inte.

2011-01-13 @ 22:42:11
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0