Skåning efterlyses!

Jag har aldrig efterlyst en skåning förr men någon gång ska väl vara den första. Sambon och jag funderar på att dra till Malmö en helg nu i januari och jag skulle gärna uppskatta lite tips från någon som vet vad man bör göra och inte i Malmö.

Mat är en stor del i våra liv och vi älskar att gå på restaurang. Vart skall man gå? Vi gillar det mesta i matväg, dock går allt asiatiskt bortsett från japanskt bort för min del. Finns det någon schyst restaurang som har riktat in sig på ekologiska och/eller närproducerade varor? Finns det någon fisk- och skaldjursrestaurang man inte bör missa? Medelhavsmat står också högt upp bland favoriterna. Tips på en mysig tapasrestaurang tas gärna emot!

När vi är på tur gillar vi även att vara lite halvkulturella. Vi är museinördar bägge två, är det något museum som är att föredra framför något annat? Är det nåt särskilt område i stan som skiljer sig från andra och är sevärt? Hur är teater/revy-utbudet i stan?

Shopping är ju alltid kul. Att hitta till de stora shoppingstråken brukar ju sällan vara ett problem men finns det några mindre affärer som är värda ett besök? Är intresserad av både kläder, inredning och mat. Det mesta med andra ord :) Finns det en saluhall?

Jag tar tacksamt emot tips på vad man kan göra, äta, shoppa och bo!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ska ni gå och äta i Malmö ska ni helt klar ta er till sank marcus vinkällare och äta deras underbart goda buffe. Men fastna inte vid soppan som så många gör. Buffen har allt och det är den bästa i Malmö kan jag säga.



Just nu gå det en rolig musikal som heter Spamalot och den går på nöjesteatern och bygger på Monty pytons the holy grail. Där är mycket shopping i Malmö. Ni har det stora Entre, hela stråket från trianglen och ner till stationen så ni missar nog inget om ni går där.

Ha det så kul en förre detta Malmöbo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0