Ojdå!

Sista tiden har jag följt den här bloggen. Hon är femton år och har precis fått ett barn. Våra liv är så olika och jag dömer henne inte även om jag är glad att jag inte blev gravid som fjortonåring. Jag hade inte klarat det. Precis som många andra tycker jag dock att hon är lite väl öppen i bloggen. Hon skriver öppet om alla turer med hennes pojkvän och jag undrar hur hennes dotter kommer reagera när hon blir äldre. Bloggen är väl inte värre än när Linda Rosing nuppade i TV men ändå. Men ett av de senaste inläggen i hennes blogg är det här. Drygt en månad efter förlossningen är hon gravid igen. Eller ett test visar positivt i alla fall. Antar att det an finnas graviitetshormoner kvar i kroppen så nära inpå. Men ändå. Hon skriver själv att hon inte vill ha ett barn till just nu och jag undrar i mitt stilla sinne hur hon kunnat försätta sig i den här situationen. Som sagt, jag vill inte dömma henne. Speciellt inte öppet på internet. Men jag är glad att jag inte är i hennes kläder just nu...

Kommentarer
Postat av: anne

Om jag inte är helt Kalle bakom så kan ett gravtest vara falskt negativt men inte falskt positivt.



Jag kan inte annat än få ångest av att titta på tjejens blogg, hon är ett BARN själv, hela bloggen skriker ju det. Jag saknar ord, eller det gör jag väl inte men väljer att inte sätta dem på pränt.

2011-01-02 @ 23:41:00
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

jag håller med dig.



tänker på hur "smart" jag själv var när jag bara var 15 år

2011-01-03 @ 01:08:52
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: Inga Magnusson

Jag har inte varit inne och läst bloggen men antar att det är den här bloggen på blogg.se som brukar ligga i topp på popularitet. Tråkigt om hon offrar sitt privatliv för höga läsarsiffror. Sen vet man ju inte vad som är sant och vad som är fejk i en sån här blogg. Den är måhända en försörjningsblogg, där reklamen på bloggen ger ägaren inkomst.

2011-01-03 @ 03:44:20
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0