Mexican fastfood

Solen sken imorse när vi vaknade så efter frukosten laddade vi GPSen med ett par geocachar som vi inte tagit här i Kalmar och snörade på oss Salomon-dojjorna. Vilken kanondag det har varit! Kallt men soligt. Blev en lång promenad, gick hemifrån vid elva och kom hem först vid fyra. Däremellan hanns en tonfiskbaguette med på mysigt café. Geocachandet gick dock sådär. Försökte finna fyra gömmor men hittade bara två. Många cachar ligger ju i marknivå och det är svårt att komma åt nu när det är så mycket snö och is. Ser fram emot våren då det finns en hel del gömmor i Kalmars ytterkanter vilka vi inte tagit än!


Matade fåglarna i Slottsparken

Är rätt mör i både kropp och själ just nu. Fötterna är trötta och ryggen likaså. Hur trött jag är ska vi inte ens tala på! Jag hade kunnat somna med huvudet på tangenterna... Så middagen blev en improviserad quesadillas. Snabbt och gott och disken lämnade jag till mannen i huset. Han åker tyvärr på tisdag igen så jag får passa på att njuta av lyxen att ha en hemmaman. Om ett par dagar är jag åter gräsänka i fyra veckor. Undra hur jag kommer se ut när han kommer hem...? Rätt mycket större gissar jag på!


Quesadillas med hemmagjord guacemole, salsa och creme fraiche

Kommentarer
Postat av: Tweety

Nyfiken är jag, vad är detta Geocachandet? Peppkram

2011-01-30 @ 20:59:35
URL: http://tweety26.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Men, håller Du också på med geocachande?????

Trodde först att jag kommit in på en annan blogg som jag brukar läsa och den personen gör detta, som jag till slut har begripit lite av vad det är. Du måste ju vara expert på detta med att navigera fram till rätt punkt! Jag menar med Din utbildning.

2011-01-31 @ 05:54:13
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0