Ledig och ensam

Schemat för den kurs jag läser nu, arbetsrätt, är väldigt soft. En lektion varje måndag på fyra timmar och däremellan ingenting. Vår lärare jobbar tydligen mest vid universitetet i Växjö som också är en del av Linnéuniversitetet samt att hon pendlar från Malmö! Men jag klagar inte. Dock krävs det ju lite mer av oss studenter, att vi faktiskt gör vad vi ska. Men ett och annat har jag nog lärt mig från kalkyleringsfiaskot. Samt att jag tycker att arbetsrätten verkar hundra gånger roligare än kalkyleringen. Har tidigare läst lite sjörätt, arbetsmiljö och även kort kurs i just arbetsrätt och rättsliga ämnen kan vara rätt roliga. När man väl kommit underfund med hur man ska tolka lagtexterna är det skoj, det är som att lära sig ett nytt språk. Typ.

Hur som helst så är jag ledig idag. Och imorgon. Och i övermorgon. Och... Ja, ni fattar. Min sambo åkte precis iväg med sin bror för att besöka stadens gubbdagis det vill säga Media Markt, ElGiganten, Siba, OnOff och så vidare. Alla affärer som säljer blinkande och blippande saker. Jag är inte fullt lika fascinerad av blipperiet så jag stannade hemma. Ser faktiskt inget större nöje i att traska runt i en elektronikaffär om jag inte ska ha något. I så fall fastnar jag bara framför Kitchen Aid-hyllan och blir stående där med lite dreggel i ena mungipan...

Trots att jag spenderar ungefär halva året utan min sambo känns det ändå lite skönt på något sätt att vara ensam ett par timmar. Bara sitta med fötterna på soffbordet och vara. Äta rostade mackor med ost och sylt (tror dessvärre att jag håller på att utveckla ett beroende till denna påläggskombination...) Lyssna på Skvallertorget i P4 Kalmar. Denna känsla, att det faktiskt kan vara skönt att vara ensam, infinner sig aldrig när han inte är hemma. På riktigt. Då ekar lägenheten och sängen känns läskigt stor där jag sover längst ut på ena sidan. Fast egentligen är jag ju aldrig ensam längre. Den lill* i magen börjar kommunicera mer och mer med mig och jag blir lika glad varje gång jag känner ett litet flaxande där inifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0