Barnvagn?

Vi har börjat fundera på det här med barnvagn. Vad ska man ha? Det är ju en hel djungel och jag känner att jag behöver en ordlista. Kombi, duo, hårdlift, citykorg. Vad tusan betyder allt? Vad ska man tänka på? Vi ska efter lunchen idag kolla in vad dom har på Babyproffsen här i stan. Känns tidigt att kolla redan men nästa vecka åker sambon och är borta en månad och när han kommer hem är det hög tid att kolla på riktigt.

Min mormor berättade att hon hade kvar den vagn som min bror och jag hade när vi var små. En brun och orange. Det hade varit coolt att ha den. Just eftersom den är min gamla vagn. Kanske inte att ha den som enda vagn men jag ser framför mig hur vi putsat upp den med Autosol och går hand i hand på stan i sommar med den coola retrovagnen, stora solglasögon och en lite lagom bohemisk klänning från Indiska. Har sett flera på stan som har barnvagnar i "gammal" stil. Vet inte om de är nya eller om de också letat på vinden?

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Ha ha känner igen det där med brunt och orange!!! Allt var brunt och orange då och gult. Till nöds grönt. Mina barn låg i fyrkantig liten manchestervagn med gul frotté invändigt.

2011-01-26 @ 22:50:45
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0