Vad som var i paketet

Det var med stor spänning och nyfikenhet jag började prova kläderna som kom idag. Baddräkten var sådär. Satt helt okej över rumpa och mage men inte lika bra över bysten. Jag trodde inte att axelbanden var korsade i ryggen och jag trodde definitivt inte att den skulle vara så uringad. Den kommer säkert funka att simma i men jag tror inte att den lämpar sig så bra till vattenfympan då det blir en del hopp och skutt...

Nästa sak i påsen var en amningsbehå. Vet egentligen inte varför jag beställde den. Brösten läcker inte mjölk än och jag sover inte med behå men jag kommer ju behöva den tids nog så det var ju inte ett helt onödigt köp. Vad ska jag säga om den då? Det stod att den var mjuk. Och mjuk var den. Väldigt mjuk. Jag har rätt stor och tung byst och det kändes lite som att ha lite elastiskt tyg över boobsen, mer som skydd än som stöd. Känns som om tuttarna hänger vid knäna. Har ju hört att risken/chansen att bli gravid medan man ammar är väldigt liten och jag förstår varför, med denna kreation på lär det ju inte bli så mycket sexy time. Fast det är klart, man kan ju släcka lampan...

Tredje och sista saken i den lilla påsen var en top som jag blev mycket nöjd med. Den satt bra och detaljerna över axlar och nyckelben gjorde sig rätt bra. Om man pimpar till sig med lite smink, smycken och annat bling-bling blir den en rätt okej partytop.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Måste tipsa Dig om Abecitas amningsbehås. Jättebra stöd vid stor byst- som i mitt fall blev huge vid graviditet! : )

2011-02-24 @ 16:58:45
URL: http://viktresamedpropoints.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tröjan var jättefin!



Hmmm....tyckte det var skumt det där med ammningsbh:arna. Stämmer verkligen de storlekarna? hihi, man undrar!



Ha det gott!

2011-02-24 @ 17:48:41
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Jag har läst nånstans att det är bra att använda amningsbh under graviditeten för att brösten då skulle bli mindre hängiga efter man ammat klart... jag fattade nada av texten och fattar inte helelr hur det skulle påverka men tänkte skriva det i alla fall, för det kanske kan vara bra att veta om det nu stämmer =)

minns bara inte var jag läste det... kanske nån med bebiserfarenhet som vet mer =)

2011-02-24 @ 18:42:02
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se
Postat av: anne

Det KAN vara litet knepigt att köpa amningsbh innan mjölken runnit till. Min kompis höll på att storkna när jag hivade fram tutten när barn nr 3 var ny:



-Men Guuuud, bröstet är ju mycket större än hela hans huvud ju!!!!



Men du, vad du än gör; förlita dig INTE på amning som något slags preventivmedel!!! Kvinnor som har högre andel kroppsfett kommer snabbt igång med östrogenproduktionen och därmed också ägglossningen (kanske är det individuellt också)! Vad jag minns kom min mens igång som klockverk efter varje förlossning. Å andra sidan är man väl inte direkt redo för sex när man passerat ett stycke människobarn genom kosekroka med allt vad det kan åstadkomma med underredet...

2011-02-24 @ 22:38:08
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, toppen var skitsnygg! :)

2011-02-24 @ 22:39:11
Postat av: anne

Det var jag nyss...

2011-02-24 @ 22:39:37
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0