Väck mig när det blir vår!

Jag hade vårkänslor igår. Jag hade på mig min nyaste, somrigaste, finaste kjol. Jag satt i soffan med balkongdörren öppen och njöt av solen som flödade in i vardagsrummet. Jag funderade på vilka blommor jag ska försöka odla på balkongen i år. Luktärtor är fina, de hade min mamma alltid på baksidan huset när vi var små. Körsbärstomater, absolut. Min kryddodling från förra året vill jag definitivt ta upp och utöka. Jag vill ha nästan som ett litet trädgårdsland. En stor, stor kruka där sallad och örter kan växa sida vid sida.

Men. Alltid detta men. Imorse vaknade jag pigg och glad och var rätt inställd på att gå en kortare promenad runt området vi bor i. Sen gjorde jag misstaget att kolla ut. Det snöar. Det har fallit några centimeter snö men det var tillräckligt mycket för att begrava mina planteringsdrömmar. Och även för att begrava mig under täcket. Väck mig när det blir vår!


Kommentarer
Postat av: Tweety

Skönt att du känner dig bättre. Hos oss är snön borta, så skönt. Ha en undebar dag. Kram

2011-02-10 @ 10:44:54
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0