Sömnsjuka och lösgodis

Jag har sovit bra inatt. Och igår natt. Jag har fått solstrålar på näsan de sista dagarna. Jag har ätit bra. Jag har tränat sådär lite lagom. Ändå slocknade jag efter lunch som en klubbad säl och sov en timme på soffan. Jag vaknade för att jag var godissugen. Om jag hade haft något godis hemma hade jag garanterat gått upp, ätit det och sen somnat om. Det känns som om jag är hundra år. Alternativt att jag hade kunnat sova i hundra år till. Men just nu kan jag bara tänka på lösgodis. Jag överväger dock att försöka somna om för att sluta tänka på godis.

Imorse var min plan för dagen att skura hemmet. Då var det enda jag kunde tänka på hur gott det skulle lukta när golv och bänkar var torkade med Grumme Grönsåpa. Att kliva ur min lilla kokong och dra fram städprylarna finns inte på kartan just nu. Jag vet att kylen är skrämmande tom men att gå ner till ICA, nyvaken och med ett godissug som inte är av denna värld, känns inte som en bra idé. Eller? Sockret kanske får mig speedad? Såpass speedad att jag i alla fall hinner städa vår lilla toalett innan jag däckar igen? Och mitt upp i allt funderar jag på hur eller om jag orkar gå på kvällens vattengympa.


Drömmen just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0