Ryggsim

Jag var och simmade igår kväll. Tycker det är en skön sysselsättning innan läggdags. Simma 40 längder, duscha, basta, smörja in mig med bodylotion och sen hem till sängen. Det enda simsätt jag behärskar är dock bröstsim. Crawl har jag aldrig riktigt försökt mig på, ryggsim tycker jag är tråkigt och långsamt och fjärilssim ska vi inte ens tala på. Min gyminstruktör berättade dock för mig att det längre fram i graviditeten kan vara tungt att enbart simma bröstsim då man svankar mycket när magen blir stor så jag har gett mig den på att lära mig simma bröstsim. Alltså, jag kan ju men det går inte så bra. Simmar livräddarvarianten, alltså som bröstsim fast på rygg. Får dock kallsupar hela tiden av vågorna som blir när jag tar bentagen samt att jag blir trött i nacken på nolltid trots att jag ligger med nacken i vattnet och inte håller upp den.

Igår blev det sammanlagt 10 längder ryggsim och 30 längder bröstsim. Försöker varva det lite. Ett par längder ryggsim här och där. Just nu känner jag ingenting i ryggen då magen fortfarande är förhållandevis liten och jag funderar på hur mycket ryggsim som kommer "krävas" av mig längre fram. Kanske räcker det som det är nu? Kanske måste jag köra det omvända, alltså 30 rygg och 10 bröst? Det får väl tiden utvisa. Är det någon som har något bra tips på hur man får till ryggsim på ett bra sätt så mottager jag det gärna!

Kommentarer
Postat av: kaffehörnan

Ha ha jag fick ett gott skratt

Kan fan inte låta bli o skratta

Du e grym du

Asbra idé

När de blir ett napp - sjunger vi visst nappar de allt

2011-02-03 @ 18:09:53
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: kaffehörnan

Tänk vilka idéer vi hade kunnat fått

Tänk om dom får upp en torsk - då är dom ute

2011-02-03 @ 18:17:14
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Jeanette

Jag har ignen aning hur ryggsim "ska" simmas... Jag brukar röra bennen uppåt och neråt med ballerinatår, en åt gången, ungefär som en anka typ =P Sen armarna på nåt sätt som jag inte riktigt minns förrän jag e i vattnet =)



Sv: jo precis, d e jättekonstigt =D

Du blev kommentar 100 hos mig =) Så du vann en kram, fast man måste själv hitta nån som kramar en ;P (gapskrattar)

2011-02-03 @ 18:26:45
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se
Postat av: Jeanette

Sv: just ja, det glömde jag (skäms på mig)...... men det är helt ok, vinsten är utbytbar till valfri glass som köpes i närmsta affär!!

=D

2011-02-04 @ 00:08:10
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0