Regn och rusk

Jag gick och lade mig tidigt igår. Sov säkert innan klockan var tio. Vaknade första gången tjugo i åtta och hade tänkt att gå upp då men under min korta vandring till toaletten gjorde jag misstaget att kolla ut. Regn, rusk och blåst. Träden på andra sidan gatan flaxar fram och tillbaks med sina kala grenar och markisen på balkongen fladdrar. Jag gick och lade mig igen och sov ytterligare en och en halv timme. Skönt. Nu är jag redo för dagen efter elva timmars sömn!

Dagens planer är att ta tag i arbetsrätten, skriva rent anteckningar och läsa igenom de kapitel vi hittills gått igenom. Om motivationen infinner sig blir det även en sväng till gymmet. Träningen kändes så himla bra förra veckan så jag förstår inte varför det är så svårt att komma iväg den här veckan! Grundplanen för dagen var egentligen att gå ner på stan. Såg att Kalmars coolaste kändis Fotbollsfrun hade köpt denna duk på Åhléns och en sån vill jag också ha. Efter att ha målat om i hallen och pimpat vardagsrummet med nya kuddar och gardiner vill jag även ta tag i köket. Någon ommålning är det inte på tal om men lite nya gardiner, dukar och så hade varit kul. Köket går just nu i vitt, svart och lila. Jag vill ha mer färg. Glada, somriga fäger. Hmm, jag kanske ska måla om ändå...? Får dock se om det blir någon promenad in till stan, för att ta sig fram på gatorna här på Söder behöver man nämligen en gummibåt alternativt vadarstövlar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0