Personligt rekord

Jag har alltid avskytt att cykla. Jag brukar vara nära en kollaps av tristess endast efter ett fåtal minuter men de sista veckorna har jag gett den där förbannade motionscykeln en chans. Och idag slog jag personligt rekord i inomhuscykling. 40 minuter på sadeln! Ni inbitna spinningfantaster fnissar nog lite men för mig var det stort. Jag har aldrig någonsin suttit på en cykel så länge och faktum är att det gick rätt bra också. Körde tio minuter uppvärmning, tjugo minuter väldigt lätt intervallträning och sen tio minuter nedvarvning. Soft. Tiden gick ganska fort och jag ska definitivt ge mig i kast med cykeln igen.

Just nu är cykling, simning och promenader, den konditionsträning som känns bäst. Jag saknar joggingen men har inte joggat sen i oktober då jag fick reda på att jag var gravid. Fysiskt fanns det väl inga hinder att springa under de första månaderna i graviditeten men det blev en psykisk spärr. Det kändes inte bra. Crosstrainern har länge varit en favorit men just nu känns det som om jag ska koka ihjäl om jag försöker mig på en halvtimme på den. Börjar verkligen känna av den ökade blodvolymen när jag tränar. Trodde min instruktör överdrev och skämtade när hon förvarnade mig om det för några veckor sedan men jag börjar tro på henne nu... Så det får bli cykling fram över. Det är inte så kul men jag och busungen i magen mår bra av det och det är det viktiga just nu!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!

Vad kul och bra att du ändå hittat en motionsform som fungerar! Själv så har jag upptäckt att jag måste variera mig för att inte tröttna på saker och ting, medan pojkvännen kör 2-3 spinningpass i veckan och har gjort en lång period...hehe! Alla är vi olika!



Ha det gott!

2011-02-18 @ 14:40:34
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0