Paket!

Fick precis sms-avi att jag har ett DHL-paket att hämta! Antar att det är kläderna jag beställde från Lovely MAMA förra veckan. Hittade ju en baddräkt till kanonpris och slängde även ner en tröja och en amningsbehå i den virtuella shoppingkassen. Nu återstår att se om det passar... Jag är inte så haj på det här med att handla på nätet och drar mig alltid för det, just för att jag är rädd för att kläderna inte skall passa. Just nu befinner jag mig dessutom mitt emellan två storlekar vilket gör det lite extra spännande! Men jag tog den större storleken, jag lär ju knappast bli mindre... Och behå-storlekar ska vi inte prata på, speciellt inte när storlekstabellen såg ut så här:


90 A eller 75 H, det är inte så stor skillnad...?
Storleksguide från Lovely MAMA

I sms-avin stod det att paketet finns att hämta på ett utlämningsställe jag aldrig hört talas om. Kände inte igen vare sig butiksnamnet eller gatan. Kollade upp det på hitta.se och såg att stället ligger på helt andra sidan stan. Fram tills för en vecka sedan var ICA, 200 meter från där vi bor, utlämningsställe för brev och paket men inte längre. Så jag får helt enkelt ge mig ut på upptäcksfärd i Kalmar. Såg dock på kartan att utlämningsstället ligger farligt nära MAX. Lika bra att gå dit direkt efter lunchen och inte senare ikväll när hungern gör sig påmind...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0