Nykter fest

Ikväll ska jag på fest. Faktum är att det är den första riktiga festen sedan jag blev gravid och det känns konstigt. Det där med att vara nykter på fest är inte riktigt min grej. Missförstå mig inte, jag skulle aldrig kunna dricka något nu under graviditeten men det känns ändå lite konstigt. När jag var yngre var jag ute och festade mycket och ofta. Jag jobbade som bartender på sjöbefälstudenternas pub Sjösjukan. En bar där personalen ofta var mer berusad än gästerna... Även jag blev äldre och växte upp och de där vilda utekvällarna och efterfesterna byttes mot mysiga middagar med mycket vin.

Självklart har jag gått på fest eller ut på krogen och varit nykter förr men jag tycker inte att det är kul. I början på kvällen är det väl ingen skillnad men ju mer klockan blir desto större blir gapet mellan de som dricker alkohol och de som inte gör det. Man känner sig helt enkelt lite smartare...

Ikväll är det en hemmafest. Jag vet inte hur stor men det kommer vara en del folk jag aldrig träffat innan och en del bekanta ansikten. Det ska sjungas Singstar och dricka bål. Jag har köpt en flaska med ICA's äpplecider. Jag tror inte att värdinnan tänkt på att jag inte dricker något. Jag känner mig rätt löjlig som ens funderar på det här, att det känns konstigt att gå på fest nykter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0