Leggings are not pants so cover your ass!

Jag älskar leggings. När de blev moderna svor jag att jag aldrig skulle ta på mig ett par. De påminde om barndomens tights och långkalsonger. Endast någon månad senare var jag fast. Leggings är skönt och smidigt och perfekt för mig som verkligen hatar nylonstrumpor. Jag får rysningar bara jag tänker på att ta på mig ett par. Det är något med materialet. Jag vet inte. Men. Leggings är leggings. Leggings är inte byxor. Och som jag antyder i rubriken. Cover your ass!



Jag har sett flera tjejer på stan, både tonåringar och de som ser ut att vara i min ålder, som gladerligen struttar omkring med lite halvt genomskinliga pantalonger och en kort tröja. Det spelar ingen roll om man är smal, tjock eller mittemellan. Rumpan skall döljas med förslagsvis en längre kofta eller tunika, en kjol, klänning eller annat längre plagg. Är man smal funkar det med en tight längre topp, är man modell större blir det lite kroppsstrumpevarning och inte särskilt smickrande men det är i alla fall mer smickrande än att visa rumpan för sina medmänniskor.

Landkrabban goes fashion.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan inte mer än hålla med dig. Ska man ha leggings så ska man använda nåt till som täcker rumpan. Jag älskar leggings och använder det flera gånger i veckan och då MED kjol.

2011-02-09 @ 19:12:53
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com
Postat av: emsut.



Täck rumpan! Yes! Jag kan inte annat än att hålla med jag heller. Jag har leggings varje dag, men ALLTID något som täcker över rumpan. Huh ja! :)

2011-02-09 @ 21:22:45
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - Träning & Kost

Ser verkligen förjävligt ut när folk har vanliga tröjor till leggings. eller såna som går precis nedanför skinkorna så man ser trosorna liksom... FULT.



Däremot täckande tights är väl lite bättre... men själv vill jag ha något som täcker röven.. som sagt :P känns naket annars

2011-02-12 @ 22:58:01
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0