Hundbajs

Det som gömms i snö kommer upp i tö...

Ett gammalt känt ordspråk. Det är extra påtagligt här i stan nu när nästan all snö och is smält. Hela vintern har man varit tvungen att gå med blicken riktad i backen för att hålla koll på eventuella isfläckar. Nu när snön försvunnit borde man inte behöva titta vart man sätter fötterna. Eller?

Jag tror aldrig att jag sett så här mycket hundbajs på gatorna förr! Det är överallt och jag förbannar de hundägare som inte plockar upp efter sin bästa vän. Jag vet att dom flesta antagligen plockar upp men med tanke på den mängd bajs som ligger på gatorna så måste det under vintern ha varit mer än en hundägare som levt efter det gamla ordspråket. Om man plockar upp skiten under de månader det inte är snö, varför gör man det inte när det är snö? Varför sparkar man bara lite snö över och tror att det inte syns? Varför sätter man händerna mot öronen och skriker bingobingobingo? Det är mer än en gång de sista veckorna som jag trampat i skiten och det är inte trevligt. Händer det aldrig att hundägare som inte plockar upp efter hundarna trampar i en stinkande hög? Får de sig inte en tankeställare då?

Kommentarer
Postat av: anne

Jaha..Och jag som trodde jag skulle kunna gå som folk bara isen försvann...

2011-02-08 @ 20:16:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller helt med dig och som hundägare kan jag inte alls förstå att folk inte plockar upp skiten efter sin hund..

2011-02-09 @ 08:31:48
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0