Hamncafét

Nere vid Ölandskajen i Kalmar ligger ett underbart litet café. Inte en stol är den andra lik och kaffekopparna är luggslitna. Det är flera små rum, alla med olika bord, stolar och kökssoffor. Cafét är inte hippt och för en hipp människa skulle det säkert se sunkigt ut men jag ser bara charmen och undrar över allt som skett i det gula lilla stugan under åren. Det här cafét, Hamncafét som det så passande heter, serverar goda, mättande och framförallt billiga mackor. Att få en macka med mozzarella, pesto eller parmaskinka är bara att glömma här, det är mer rejäla pålägg som gäller. Ägg och pannbiff, ägg och falukorv, rödbetssallad och pannbiff, stekt inlagd strömmng och så vidare. Efter shoppingturen på stan gick jag bort till detta underbara lilla ställe och värmde mig vid kakelugnen en stund samt åt en smaskig macka. Sneglade även på alla de hembakta kakorna men jag spar det tills en annan gång. Jag köpte två nya cookie-jars på Lagerhaus idag så ikväll måste jag ju baka. Eller?


38 kronor för denna skapelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0