Brödbak del 2

Trots att degen inte betedde sig som jag ville och jag tillsatte en hel del mjöl extra så blev resultatet riktigt bra! Grova frallor med råg-, dinkel- och grahamsmjöl samt psylliumfrön. Har precis ätit en varm fralla med Bregott och Västerbottenost och det var så gott! Lite avskräckt av kladdandet blev jag men det ska nog inte dröja tolv år innan jag bakar bröd nästa gång (sist jag bakade med jäst var på hemkunskapen...) För om den här bakhysterin håller i sig är det nog bättre att baka grovt matbröd än att baka whoopie pies dagarna i ända... ;)


Mina frallor!

Kommentarer
Postat av: emsut.



Att läsa din blogg är ju fasen farligt.

Jag dregglar :P

2011-02-21 @ 07:14:37
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha, fast prata sjömansspråk känns lite mer unikt i alla fall! :)

Jag har inte börjat plugga ännu, bebisen hann före. Så min "riktiga" yrkesutbildningen ha rjag framför mig, hoppas på läkare, men vi får se. Det är därför jag tragglar högskleprovsfrågor på nätterna. :)



Jag kommer börja när Elliott är 1,5 och jag hoppas att det ska gå bra i alla fall, men jag är också lite nervös för det.

2011-02-21 @ 09:24:45
URL: http://www.linneas-viktblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0