Blommor enligt Aftonbladet

Lite kul fakta om vad olika blommor betyder enligt Aftonbladet. Man skall alltså inte jubla om man får en bukett med brännässlor och ljung... (men det vette tusan om jag hade gjort det ändå!)

Fördjupningsruta

För dig som vill ha större blomstervokabulär:

 

Röd amaryllis: Från djupet av min själ, jag högaktar dig.

Anemon: Din svartsjuka är onödig.

Blåklocka: Skvallra inte för någon om det du vet.

Brännässla: Usch, vad du är näsvis.

Fläder: Jag svettas bara jag tänker på dig.

Harsyra: Du roar dig medan jag förgås av smärta.

Hundkex: Jag är din slav.

Röd klöver: Jag vill förbli fri, som jag har varit.

Vit klöver: Neka mig inte vänskap.

Ljung: Du är otacksam.

Narciss: Jag älskar, men inte dig.

Persilja: Du blir ganska nyttig i hushållet.

Rosenknopp: Jag har älskat dig länge i smyg.

Röd tulpan: Detta är en kärleksförklaring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0