Alla Hjärtans Dag

14 februari. Valentines Day. Alla Hjärtans Dag. En dag på året som väcker så otroligt många minnen och känslor. Vissa minns rosutdelningen i skolan, en del med glädje andra med den ledsamhet det innebar att inte få någon ros. På min skola delades det aldrig ut rosor, däremot kunde vi skicka kort. Korten var billiga, kostade bara en krona styck vilket ledde till att man skickade hälsningar till allt och alla. Jag har fortfarande alla kort sparade i en skokartong hemma hos mamma och pappa. Andra minns hur de firat tidigare år. Kanske blev det en galen utekväll med tjejerna, kanske var det en romantisk middag, kanske till och med en förlovning.

Jag tycker Alla Hjärtans Dag är en ganska trevlig högtid. Visst, det är ett kommersiellt jippo och det blir lite för mycket med alla söta nallebjörnar som finns i vartenda skyltfönster men ändå. Jag gillar det. Man behöver inte gå på alla försäljningstrix. Det är en dag som går i romantikens tecken. Är man i ett förhållande tycker jag att en god middag och en bukett rosor livar upp en grå februaridag. Är man singel brukar dagen innebära en kul kväll med vännerna. Hur som helst tycker jag att det är lite kul. Även om jag inte är särskilt traditionell så tycker jag att man kan ta tillvara på högtider och skapa något eget av dem. Och en högtid i februari bör man ta extra mycket vara på. Vad finns det annars att fira i denna korta men trista månad?

I år är jag gräsänka denna dag. Förra året satt min sambo och jag på det underbart vackra glashotellet i Kosta. Vi njöt i spa-avdelningen och på kvällen intogs en god trerätters i den fina matsalen. I år blir inte ett dugg sämre. Min goda vännina T kommer över och vi ska äta spagetti, köttbullar och tomatsås. Lady&Lufsen. Till efterrätt tänkte jag bjuda på mina äpplemuffins med vaniljvisp. Det kommer bli en bra kväll.

Vad tycker Ni om Alla Hjärtans Dag?
Hiss eller Diss?


Det kom ett blomsterbud tidigare idag... <3

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Sv: var det såååå uppenbart? XD haha

Nej men ja, det är nog hon du menar, men jag riktar det inte BARA åt henne, men mesta dels..

Och ja.. jag undrar också vad hennes dotter ska säga.. och jag undrar vilka saker av det hon skriver kommer följa henne hela livet ut..

2011-02-14 @ 18:50:49
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: emsut.



Jag dissar alla hjärtans dag!

2011-02-14 @ 19:14:33
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0