Tomtegröt

Har fått ett litet hemmafruryck och kokar risgrynsgröt. Det är ju så gott! Jag äter bara risgrynsgröt dagarna kring jul, varför? Och den gröt jag kokar gör sig själv. Perfekt, då kan jag slänga upp mina raggsocksfossingar på soffbordet och kolla Private Practice. Är inne på säsong tre nu. Hur ska det gå nu när Sam fick veta att Addison ligger med Pete...?



Fiskargubbens risgrynsgröt (recept av en gammal fiskare från min hem-ö)
5 dl grötris
10 dl vatten
2 tsk salt
2 kanelstänger
18 dl mjölk

Smörj en kastrull. Koka alla ingredienser, utom mjölken, på spisen i tio minuter. Tillsätt mjölken. Sjuss in i ugnen! Koka med lock längst ner i ugnen, 150 grader, i 2-2,5 timmar. Njut!

Kommentarer
Postat av: Minendie

Det är ju så gott med risgrynsgröt. Jag äter också bara vid jul, glömmer liksom bort att det finns resten av året.

2011-12-04 @ 20:18:55
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

muuums vad gott :) det ska jag äta till lunch nu tänkte jag (dock inte hemmagjord, hihi) :)

2011-12-05 @ 14:27:41
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0