Sen i torsdags

Efter lite logistik- och väderstrul kom sambon hem i torsdags, därav den dåliga uppdateringen. Det fanns en tid då det var lite "stelt" när vi äntligen träffades. Det var i början av vårt förhållande. Under vårt första år tillsammans träffades vi sammanlagt cirka två månader. När den ena var ute var den andra hemma och tvärtom. Jag är glad att vi härdade ut de jobbiga perioderna... Nu är det inte så längre. När han kommer hem är det som om han aldrig åkte. Vi tar vid där vi slutade. Det som idag påminner oss om att en månad passerat är Adam. Han ser inte riktigt ut som han gjorde för en månad sen!

Tiden sen i torsdags har gått fort och vi har gjort allt och inget. Fredagen började med begravning vilket var rätt tungt även om den bortgångne inte var en nära släktning. Men en begravning är en begravning och att se människor säga farväl till en person som togs ifrån dem alldeles för tidigt är jobbigt. Fredagen avslutades med take-away, vin och spel tillsammans med Adams "svärföräldrar". Mycket trevligt.

Igår var Adam och jag chearleeders till sambon som bestämt sig för att ställa upp i klubbmästerskap i tyngdlyftning. Han tävlade i tyngdlyftning och var väldigt duktig när han var tonåring men har inte tränat på åravis. Är mycket imponerad av hans resultat och det jag antar kallas för muskelminne. Han lyfte nästan lika mycket som när han var aktiv inom sporten.

Och idag är det söndag. Vilodag. Mysdag. Grått ute, varmt inne. Typiskt bra. Typiskt mycket bra!

Kommentarer
Postat av: emsut.



Typiskt mysigt. Och perfekt. Jag jobbar. Men här dricks det kaffe och sitts med filtar i soffan också.. :)

2011-12-11 @ 14:47:02
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Absolut :) förstår ju hur du kände jag målade ju upp allt så stort och fick för mig en himla massa. Nervös som tusan var jag, men när jag fick se så många barn som fick göra denna koll så insåg jag att det är nog ingen fara :)

Å att det är vanligt :)



Håller tummarna för er ändå :)



KRAM

2011-12-11 @ 16:51:01
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0