Kaos, ordning, stress

Sitter i vardagsrummet i pyjamas och lyssnar på bortglömd musik. Musik som jag glömt bort. Musik som allmänheten definitivt glömt bort. Jag kan inte sova. Jag har ont i magen, är sur, irriterad och stressad. På måndag ska vi flytta. Klockan noll åtta noll noll knackar flyttfirman på dörren och allt ska vara klart till dess. Allt.

Jag har flyttat förr. Det är inte det. Jag har säkert avverkat bortemot 20 olika lyor sedan jag lämnade föräldrahemmet för drygt ett decenium sedan. Men det här är första gången jag är i kontakt med flyttfirma. Jag trodde att meningen var att jag skulle kunna koppla av. Låta någon annan göra jobbet. Jag förstår att jag då skulle ha valt packning och uppackning och inte bara flyttning av möbler, prylar och pinaler.

Vid tidigare flyttar har lösa föremål mer eller mindre försiktigt östs ner i IKEA-påsar, svarta sopsäckar och vidöppna flyttkartonger. Enligt flyttfirmans hemsida är inte detta arrangemang att rekommendera så saker packas ner i kartong efter kartong. Sakerna viras in i tidningar, stoppas varsamt ner, kartongen stängs och märks tydligt med innehåll och önskad placering. Jag har aldrig packat så här organiserat.

Måndag. Klockan åtta. Allt ska vara klart då. Lösa föremål kan inte slängas in i bagaget. Saker som inte fick plats kan inte tas i nästa lass. Eller nästa. Eller nästnästa. Allt ska vara packat, organiserat, uppmärkt. Jag är inte den organiserande typen om vi säger så... Och nyårsafton kommer spenderas över ett berg kartonger. Romantiskt.

Kommentarer
Postat av: emsut.



Kanske inte särskilt romantiskt. Men tänk vad bra det kommer bli när det är klart!.



Nästa gång jag är i Kalmar får du minsann bjuda mig på kaffe :)

2011-12-29 @ 07:38:08
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Linda

Man skulle ha ett trollspö och vifta med! :)

2011-12-29 @ 08:49:32
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Känner igen mig i känslorna... För två månader sen satt jag och glodde på mitt flyttkartongskaos och undrade "Vad sjutton har jag gett mig in på... Vad skulle allt det här vara bra för?" Lyckligtvis kunde jag komma på varför jag flyttade, när jag fått in allt i nya lägenheten. Hoppas det känns så för er också efter måndag =)

Det där med geocaching låter väldigt spännande! Med största sannolikhet har jag traskat förbi såna där burkar. Hur kommer det sig att ni hittade den sysselsättningen? Jag har aldrig hört om det tidigare.

2011-12-29 @ 10:27:23
URL: http://masksandunions.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Det är välidgt skönt att få flytthjälp, det fick vi denna gången vi flyttade.

Jag fick stå och peka var saker skulle stå, och jag tror att det är mest för din egen skulle som du kanske ska märka lådorna. Jag är så pass organiserad så jag gör alltid det när jag flyttar. I denna flytten hann vi dock inte med all märkning (det blev lite hastigt och lustigt med flyttfirman - vi skulle ju inte haft det från början). De sista lådorna slängde jag ner allt möjligt i, och sedan sa jag bara "ställ lådorna här" och så ställde de ner dem där. Ett annat alternativ är ju att bara märka dem med vilket rum de ska till.

Flyttgubbarna här visste vad de gjorde, de var jätteförsiktiga med allt och det gick jättebra. Det ska det nog göra för er också:) Lycka till1! Kram

2011-12-29 @ 11:25:55
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0