Lite längre, lite jobbigare

Då sambon är hemma passar jag på att ta mig en och annan joggingrunda utan barnvagnen. Fördelen med att börja jogga med barnvagn är att det känns väldigt mycket lättare utan! Har tagit det väldigt lugnt med löpningen, endast sprungit en gång i veckan och då bara 2,5 kilometer. Jag hade inga problem med foglossning under graviditeten men känner efter löprundan att det känns lite ömt typ där benen sitter fast, på insidan liksom? Så jag tar det lugnt.

Idag utökade jag rundan till 3 kilometer. För ett år sedan sprang jag 3 kilometer för första gången. Tiden var 21:15. Idag gick det på 20:40. Jag är nöjd. Under tiden i spåret kände jag verkligen hur mycket nytta det gjorde att jag fortsatte träna under graviditeten. Jag är mig själv evigt tacksam för att jag masade mig ut på promenader varje dag. Då kändes det omotiverande. Hur mycket jag än gick så blev jag bara större och tyngre men det känns skönt att veta att jag är i bättre form nu, efter nio månaders graviditet och förlossning än vad jag var för ett år sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0