Hur man fördriver en månad

Ni är några stycken som har undrat hur denna månad har gått. Imorgon är det fyra veckor sedan karln min kysste mig hejdå och slängde sjömansäcken över axeln. Jaja, stuvade in väskan med hjul i taxins bagage då. Fyra veckor har gått. Adam blev tio veckor igår. Jag tycker att han är nästan lika pluttig som när han föddes. Nästan. Sambon lär se enorm skillnad när han på onsdag natt smyger in i lägenheten igen.

Dessa veckor har gått bra. Annat kan jag inte säga. Jag är imponerad av mig själv. Vilken styrka man besitter ändå. Fast å andra sidan, vad har jag för val? Det är ju inte så att jag kan ta batterina ur Adam och ställa in honom i garderoben vid behov. Men ja, det har gått bra. Vissa dagar har varit tunga. Vissa nätter har varit ännu tyngre. Ett totalt psykbryt (som varade knappt en halvtimme) men annars mest leenden.

Det ska dock bli ruskigt skönt att sambon kommer hem. Jag saknar honom. Jag längtar efter en sovmorgon. Jag vill att Adam ska få vara med sin pappa. Och jag vill att Adams pappa ska få ta igen tiden med sin underbara son. Jag funderar på hur Adam kommer reagera när R kommer hem.

Men ja, de här fyra veckorna har gått snabbt. De har gått snabbt för Adam och mig i alla fall. Tiden för sambon i Nordsjön har inte gått lika snabbt. Jag försöker påminna mig om att det inte är mig det är mest "synd" om även om jag har glömt bort det vissa nätter när Adam bestämt sig för att visa alla nya läten han kan. Å andra sidan är de nätterna lätträknade. Men sammanfattningsvis så har tiden gått betydligt snabbare än vad jag trodde och det har gått betydligt bättre än vad jag trodde. Jag trodde nog att jag i ren desperation skulle fly hem till mina föräldrar och den bohusländska graniten. Men här sitter jag kvar i Kalmar. Och ikväll ska jag på lägenhetsvisning. Fyra rum och kök. Ja tack!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Förstår som sagt att det ska bli skönt att få hem din andra hälft, det måste vara oerhört jobbigt för honom att inte4 ha möjlighet att få träffa sin son. Vet att du skrev om det innan ni fick Adam.



Härligt med större lägenhet! Det går åt kan jag tänka mig!

Hoppas den är fin! Är det hyresrätt eller bostadsrätt?



Kram

2011-08-15 @ 15:57:10
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0