Vart tog våren vägen?

Som människa blir man väl aldrig nöjd. Och en av de saker vi fullkomligt älskar att klaga över är vädret. Kan det bero på att vi inte kan påverka vädret på något sätt? Det är för varmt, det är för kallt, det regnar för mycket, det regnar för lite...

Efter den här långa vintern vet jag att det är många med mig som njuter av solen för fulla muggar just nu. En del av mig har inte riktigt fattat att minusgradernas tid är förbi, för den här gången. När jag hör på nyheterna att det ska bli kallare tänker jag genast på fem minusgrader och grusade trottoarer. Det jag nu undrar är egentligen inget klagomål, mer en undran. Jag undrar vart våren tog vägen? Här i Kalmar känns det som om vi fick sommar direkt. Jag klagar inte men våren, och hösten, är mina favróritårstider och det känns som om vi missade något. Allt går så snabbt. Massor med blommor har redan blommat över och till och med jag som är väldigt frusen kan gå i shorts. I slutet av april! Eller är det alla minusgrader och snö som gjort att jag glömt bort hur våren är? Kanske är det så här en typisk vår är men att jag upplever det som sommar på grund av just alla minusgrader och snö? Egentligen kanske inte det här är så märkvärdigt?


Söndagsfrukost med hemmagjort jordgubbskräm

Kommentarer
Postat av: Sandra

Här bev det också varmt och "sommarkänsla" direkt, men jag märkte igår när solen väl gått ner så är det allt ifrån varmt! Luften är fortfarande väldigt kall, så man ska nog passa sig lite för att "klä av sig" för mycket:)



Sv: Vi använder oss av c:geo också, och tycker det fungerar bra. Jag har en samsung galaxy s och sambon en HTC (modell vet jag inte). Vet inte varför det skulle vara "slött", kan det bero på någon inställning?

Jag startar programmet och klickar på "live karta/map" och startar GPS:en sedan är det bara att trampa på:)



Hoppas påsken varit fin så långt:)

Kram

2011-04-24 @ 10:03:56
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Sara

SV: Kanske dags att börja ordna lite grann? :P kan vara jobbigt att behöva tänka på vad för saker som skall inhandlas där i slutet. Jag fick panik av alla dessa babysaker redan i v.28 för jag blev så utmattad av allt folk, haha. Och sen vet man ju aldrig om man har en liten som vill kika ut lite extra tidigt ;)

2011-04-24 @ 10:05:02
URL: http://musiksara.myshowroom.se
Postat av: Hedvig

Måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-07 @ 17:52:25
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0