Vårkänslor

Efter en tung och irriterande dag i skolan var det med stor glädje jag märkte hur solen sken och värmde när jag lämnade den gråa byggnaden. Hann inte mer än innanför lägnhetesdörren förrän träningsbrallorna och gympadojjorna var på. Blev en lång härlig promenad iförd endast löpartights och collegetröja. Inga mössor, vantar eller halsdukar. Bara ett par tunna tights och en tunn tröja. Jag såg förmodligen inte riktigt klok ut men det är en annan historia.

Grönområdet var sagolikt vackert idag. Men allt blir mycket vackrare när solen skiner. Blommor börjar titta upp bland alla bruna löv, gräset börjar bli grönt. Solen sken och vattnet gnistrade. Jag stötte på ett rådjur på min färd, det stod på vägen cirka 20 meter framför mig. Jag såg även ett par fasaner, en ekorre, några gäss och en hel drös med andra fåglar som jag inte kan namnet på. Jo, den ena var en bofink! Och det var full aktivitet i myrstackarna!

Att promenera i det området är så rogivande. Det finns inga bilvägar i närheten och det blir en så skön tystnad. Tystnad blandat med naturens ljud; fågelkvitter, kluck från vattnet, träd som vajar i vinden... Jag är så tacksam över att jag har äran att bo på en så här vacker plats. Jag är så tacksam över att jag hamnade i just Kalmar av alla ställen. Jag älskar den här staden!

Kommentarer
Postat av: Benita - IAATC.se

Kalmar är verkligen en fin stad att promenera i :-)

2011-04-04 @ 18:25:17
URL: http://iaatc.se
Postat av: Sandra

Kalmar är väldigt fint!



Visst är det härligt med sol! Tog själv en timme ute förut, så underbart när man känner att våren äntligen är här!

2011-04-04 @ 18:55:24
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0