Trenchcoat

Förra sommaren köpte jag en beige trenchcoat på rea. Knappen över bysten gick inte att knäppa och de två knapparna över magen glipade. Jag köpte den för att jag skulle kunna ha den den här våren. Jag hade helt och hållet glömt bort den men såg att den hängde där i garderoben nu när jag hängde undan vinterkläderna. Jag tänkte att jag kan ju alltid prova den. Kanske kan jag ha den oknäppt, bara dra ihop den med skärpet?

Gissa om jag blev förvånad när jag provade den! Knappen över bysten gick att knäppa! Jag kan visserligen inte ha den knäppt för då kommer knappen skjuta iväg illa kvickt men knappen gick att få i knapphålet. Det gick inte förra sommaren. Och de två knapparna över magen då? Jodå. Dom gick att knäppa dem med! Och dom glipade inte ens lika mycket som förra sommaren! Då vägde jag 104 kilo. Nu är jag gravid i 33e veckan. Åttonde månaden. Yeah!

När jag fick veta att jag var gravid i oktober hade jag gått ner till 93,5 kilo. Drygt tio kilo alltså sen toppnoteringen under midsommarhelgen. De första veckorna i graviditeten gick jag ner ytterligare ett par kilo och på inskrivningen hos MVC landade vågen på 91,5 kilo. Sen dess har jag bara gått upp. Inte överdrivet mycket, ligger och pendlar mellan fem och sex kilo upp nu, men jag tycker att jag börjar komma farligt nära det där hundrastrecket igen. Jag vet att jag inte ska tänka på vikten just nu men det är svårt. Dock så gillar jag läget. Det finns risk att vågen kommer visa tresiffrigt igen men so what? Det kommer bara vara tillfälligt. Efter förlossningen kommer en del kilo försvinna. Barn, fostervatten och moderkaka väger ju en del. Men jag kommer inte gå upp femton kilo. Eller tjugo. Möjligtvis tio.

Jag är så taggad att komma igång med viktresan igen. Det kommer få ta sin tid. Bra mat och promenader är knappast några dunderkurer som gör att jag kommer tappa tio kilo över ett par nätter men det är där jag kommer börja. Och jag vet att min livsstil nu är så mycket bättre nu än vad den var för ett år sedan. Det kommer ta tid men det kommer gå. Sakta men säkert. Så det så! Och bara det att jag idag kan ha kläder jag inte kunde ha för ett år sen gör att jag sträcker lite extra på ryggen!


Var jag så här stor innan? Kände mig som en jätte igår när jag tog denna bild.
Var det så här jag såg ut för ett år sedan? Fast med en mjuk, dallrig mage?
Nu är jag i 33e veckan och tycker för det mesta att jag är rätt snygg trots allt!

Kommentarer
Postat av: emsut.



Du ÄR snygg! :)

2011-04-22 @ 06:25:44
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0