Storshopping

Det blev en mycket lyckad dag på stan! Makeuprådgivningen var intressant. Fick en ganska vardaglig men somrig, skimrande makeup. Skönt att bara bli ompysslad en stund och få lite allmänna tips och råd om skönhetsprodukter och smink. Shopping blev det också. Köpte både klänningen och jackan jag skrev om i tidigare inlägg och jag är så nöjd! Hemtex avverkades också. Nya kuddar, filtar och en duk till balkongen fick följa med hem. Hade ett presentkort på 500 kronor där så det var riktigt roligt att shoppa. Dagens impulsköp var nog ändå en kamera! En lila Nikon blev det! Billig och jättefin.


Min sambo tycker jag är lite knäpp när jag köper tekniska prylar. Om han köper något nytt hinner han knappt innanför dörren innan kartongen är öppnad, batteriet är i mokagrejen och han pillar på varenda knapp. Själv låter jag påsen stå rätt länge i hallen. Faktum är att den står där än. Oöppnad. Kläderna däremot är testade tillsammans med olika skor och väskor samt att kuddarna och duken är ute på balkongen.

Jag har sneglat på en ny kamera ett tag. Det är egentligen inget fel på den digitalkamera jag har men den är från 2005 och börjar därmed få ett visst antikvärde. Men varför skall jag slita upp kartongen idag? Jag ska ju ändå inte fotografera något? Jag ska dock försöka komma ihåg att ladda batteriet ikväll så jag kan ta med den på en promenad imorgon. Jag kommer nog aldrig bli något teknikfreak...

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hehe, dom gånger jag köpt ny kamera har det blivit minst 100 foton direkt den dagen. ALLT ska fotas och testas och ja... till slut går till och med hunden ifrån mig =) Jag klarar inte av att låta det vara, ibland börjar jag öppna redan i hissen =)



Sv: inget illa alls om legging, men jag klarar bara inte det. Jag är definitivt en jeansmänniska =) Det tog länge innan jag ens kunde ha kjol eller klänning på mig, men jag vill fortfarande helst ha jeans =)

2011-04-21 @ 19:30:53
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se
Postat av: Inga Magnusson

Märkligt att det där med tekniken verkar vara så könsbundet. Jag går inte heller igång på såna prylar men gubben kastar sig över allt nytt.



GLAD PÅSK!

2011-04-22 @ 07:30:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sanna -Blivande Mamma

Samma här, fick en kommentar igår en som frågade om det var långt kvar.. nää en månad svarade jag och hon tappade hakan.. Du är ju inte alls så stor som man ska vara. Men vi har väl bra kroppar som bär magen bra kanske :)

Får hoppas på det :)

2011-04-22 @ 10:10:55
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Myaraq - den där lilla svenskimån

Först och främst - hahahhahahahhahaha jag skrattar ihjäl mig åt din vegetariankompis! :D



Och sen två - jag vill också shoppa loss på Hemtex. Jag går ofta dit med goda intentioner, men i slutändan slutar det med att jag är för snål så det blir inget.



och tre - jag pillar dirr på teknik. inte för att jag begriper mig på teknikaliteter men ändå.

2011-04-22 @ 11:15:12
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh, men klart som tusan du ska göra en rabarberpaj då! Eller nej, gör två för tusan! ;)



Härligt med ny kamera :). Jag är dock mer som din karl, sliter upp så fort jag kan, helst i bilen om det är så ;). Teknikfreak - check! ;)

2011-04-22 @ 11:50:23
URL: http://mylittlewords.se
Postat av: Linda

Nu har jag varit på lindex men klänningen passade inte alls. Men blev en annan istället.:)

2011-04-22 @ 13:03:25
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0