Pluggångest

Pluggångest på lördag kväll, är det verkligen tillåtet?

Det är inte den vanliga tentaångesten som gnager idag utan det faktum att jag uppenbarligen klantat till det rätt rejält. För att börja på en ny kurs måste man tydligen registrera sig. Jag trodde att man gjorde det en gång per termin och registrerade mig således i höstas samt i januari. Tydligen har kurserna vi läst innan på något sätt legat under samma block och därför har det räckt med en registrering för alla. Men kursen vi läser nu ligger inte inom ramen för det vi läst innan och jag insåg tidigare idag att jag inte är inskriven på den och självklart har registreringstiden gått ut. Och på tisdag är sista dag att anmäla sig till tentan vilket jag inte kan göra eftersom jag inte är registrerad...

Jag antar att det går att lösa. Jag kan inte vara den första i världshistorien som missar att registrera mig. Jag får skylla på graviditetsdemens. Men lite ångest har jag. Tänk om det inte går att lösa? Betyder det att jag får sommarlov från och med måndag?

Sen är det ett nytt grupparbete som skall skrivas. Vi är en ny grupp nu. Vår gamla löstes upp på något mystiskt sätt och lika bra var det. Dock är jag inte helt övertygad om att den nya gruppen kommer funka så mycket bättre. En av gruppmedlemmarna vet jag att det inte kommer vara några problem med men jag misstänker att mina ambitioner ligger lite över gruppens genomsnitt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0