Graviditetsdemens

En tjej i föräldragruppen berättade om en konversation hon och hennes make hade haft. De hade sett på TV och det handlade om Pontius Pilatus. Hon hade skrattat åt hans namn och frågat vem han var. Hennes make hade bara stirrat på henne och asgarvat. Tjejen i fråga är religionslärare på gymnasienivå...

Det lustigaste som hänt här hittills var den morgonen jag sjasade ner min sambo till tvättstugan. Vi hade tvättid 0700 och jag var inte alls sugen på att gå upp. Däremot låg jag kvar i sängen och berättade vilka plagg han kunde ta med sig ur vår klädhög. Sambon tog tvättkorgen under armen och gick och jag gick upp för att förbereda frukost. Han kommer upp i lägenheten igen och allt är frid och fröjd.

Jag går till badrummet för att sminka mig och börjar fundera på om det är kallt ute.

- Var det kallt ute älskling?

- Jag har inte varit ute än.

En stunds tystnad från min sida Sedan:

- Men, men... Du var ju och handlade?

- Nej, det var jag inte.

- Jo, du gick ut och sen kom du tillbaks?

- Jag var i TVÄTTSTUGAN!

Ytterligare tystnad.

- Just det. Jag tyckte faktiskt att det var konstigt när du kom in genom dörren och inte hade matkassar med dig men jag vågade inte säga något. Jag trodde att du hade väl handlat något väldigt litet...

Kommentarer
Postat av: Alex

Sv: Mysigt med en, men extra mysigt med alla fyra :)

2011-04-02 @ 21:45:52
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: Alex

sv: njea, haha vilka ska jag då mysa med? :D

2011-04-02 @ 22:14:38
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: emsut.



Nej, jag är nog ingen typisk bridezilla. Är nog kanske ingen typisk brud överhuvudtaget. Jag förstår din tanke på att rymma iväg, men samtidigt vill jag ha släkten där. Men jag borde nog börja fundera på klänning... :)



Har iallafall bokat både lokal och vigselförättare :D



2011-04-03 @ 06:42:52
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: anne

Hahahaaaa!!!



Och vad för litet skulle det då ha varit? Tre frimärken?

2011-04-03 @ 10:00:21
URL: http:// annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0