En dag på stan

Snart är det dags att sätta på sig ansiktet och bege sig ner på stan. En ny safariträff står på schemat, giraffen och flodhästen skall sammanträda om livets väsentligheter över en lunch. Hon åker snart, min kära giraff. På torsdag antagligen och sen skall hon köra båt i två, tre månader. Det är beräknat att hon kommer hem i månadsskiftet juni/juli. Jag kommer ha en bebis när hon kommer hem. Hissnande tanke.

Har samlat på mig en hel hög med ärenden att göra när jag ändå är inne i stan. Byta batteri i två klockor. Köpa någon medicin mot halsbränna. Köpa något fint till min nykläckte brorsson och undvika att köpa något till vår lilla minibebis. Det börjar klia i fingrarna men nej, vi ska inte handla något än. Vi får se hur det går... Funderar även på att gå till Babyproffsen och beställa en barnvagn. Sen skulle jag behöva ett par linnen i längre modell samt en lite mjukare sportbehå att ha när jag ålar och krålar framför TVn. Och så behöver jag ha blyertsstift!

Egentligen borde jag skriva en lista. Jag kommer glömma hälften och komma hem med massor med saker jag inte visste att jag behövde. Men det är väl lite av charmen med shopping?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0