Det där med mammakläder

Jag har i flertalet gravidbloggar läst att tjejer känner sig ännu mer gravida när de har mammakläder. Är det bara jag som känner tvärtom? Jeans och strumpbyxor räknar jag inte. De sitter ju trots allt som vanligt om man bortser från den där gigantska resårmudden som täcker hela magen (borde för övrigt vara väldigt varmt om man är gravid på sommaren?). Men tunikor, skjortor och liknande. Jag känner mig mest lite småfet när jag har dessa kläder. Med en vanlig tröja, som sitter åt över magen, syns det ju klart och tydligt att jag är gravid. Med en gravidtunika så, ja, jag vet inte.



Kanske är det min mage som är för liten? Tänk att jag skulle yttra orden jag, liten och mage samma mening... Kanske måste jag växa i allt det där tyget över magen? Men hur länge måste jag vänta? Jag är ju redan i åttonde månaden! Nåväl, på lördag i alla fall. Jag trodde att jag skulle vara mycket, mycket större vid det här laget. Jag trodde att jag skulle vagga fram och tillbaks som en anka, inte kunna knyta dojjorna och inte nå det som står längst in i kylen för att magen inte låter mig komma tillräckligt nära. Så stor är jag inte. Långt ifrån. Jag trodde även att jag skulle fastna i dörröppningar och behöva lyftkran för att ta mig ut ur lägenheten. Det behöver jag inte. Jag klagar inte. Jag är rätt glad för att vardagen än så länge fungerar bra och att vågen inte visar allt för mycket...

Kommentarer
Postat av: jen

sv: tack =) sprang runt hela stan för hitta dom haha. hittade nämligen den rosa o visste att det fanns en blå med, så sprang runt alla dom affärerna för jag ville ha en blå med =) en av varje så får man se vilken som blir den första mössan =)



,känner mej oxå småfet när jag har tex tunikor, men mammakläder har jag inte behövt köpa något. inte när jag väntade Oliver heller. =) När är duberäknad?

2011-04-13 @ 14:38:39
URL: http://lifeofjen.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Minns att jag var rätt fattig när jag väntade mina barn. Oftast gjorde jag alltså slitsar i mina vanliga jeans, höll dem uppe med hängslen närmast kroppen och hängde en rymlig skjorta över det hela. Det funkade också fast det såg inte särskilt gravidt ut och kanske inte så prydligt heller, men det var billigt och bekvämt.

2011-04-16 @ 08:07:06
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0