Dagens shopping

Min status på Facebook är för tillfället efter en eftermiddag på stan är jag numera fattig som en kyrkråtta. Det stämmer rätt bra. Jag skulle baaaraaa handla lite småsaker men jag hittade så mycket fint. Fanns hur mycket snyggt som helst inne på Indiska. Jag kom därifrån med en grön kjol och en beige kofta. Inget av det finns på hemsidan och jag orkar inte fotografera. Jag vet inte vad jag hade gjort utan Indiska den här vintern/våren. Jag har köpt nästan alla mina "mammakläder" där. De har massor med kjolar med resår i midjan, urfina tunikor och mysiga koftor. Koftan jag köpte idag hade bara en knapp över bysten så magen kommer titta fram så fint, så fint. Blev även en svart- och vitrutig skjorta från HM Mama men finns den på hemsidan? Nej. Orkar jag byta om och fotografera? Nej. Jag är en urusel modebloggare helt enkelt.

Bebiskläder blev det också. Till min brorson. Och okej, lite till vår bebis. En mössa och ett par byxor med strumpor blev det till Mini. Nu har Mini ett par strumpor, en body, ett par brallor och en mössa. Hela kitet liksom! Jag tror att det är det som legat och gnagt lite i mig, att stackarn inte har några byxor. Nu när h*n har det kan jag andas ut några veckor till.


Till brorsonen. Om jag försöker göra honom till en sjöman redan nu?
Nej, nej. Inte alls.

Men den största grejen jag checkade av på shoppinglistan var ändå barnvagnen. Den är beställd nu. Och det känns konstigt. Bra men konstigt. En sån här blev det i färgen PP Offroad/Red. Vi ville från början ha den skogsgröna men tyvärr fanns det inte hårdlift i matchande färg. Har förstått att Emmaljungas Citykorgar är väldigt bra och populära men för oss som bor på andra våningen utan hiss är det smidigare med en hårdlift. Så nu är vagnen beställd, sängen står nedmonterad i molekyler i källaren och bebis har en hel outfit som dessutom matchar. Dt går framåt! Enligt min widget jag har i telefonen är det 60 dagar kvar idag... Plenty tid med andra ord. Eller?

Kommentarer
Postat av: Sara

SV: Jag skattar inte (än) eftersom jag hittils inte ens gått ut gymnasiet. Men jag är Norsk medborgare och kommer vara bosatt i Norge. Jag är ej svensk medborgare, men har dock både norskt och svenskt personnr. Komplicerat som fan... Men jag kommer vara bosatt i Norge och behöver fylla i papper för flytt och föräldrapenning samtidigt blir det lite för mycket för min unga hjärna :P

2011-04-12 @ 19:58:42
URL: http://musiksara.myshowroom.se
Postat av: Philippa - 23 och blivande tvåbarnsmamma

Skönt att ha vagnen beställd. Jag ska ringa och kolla på fredag när den vi troligen ska ha kommer in i butiken så vi kan få klämma och känna lite på den. Känns ju jättebra att inte ens ha känt på vagnen och bara ha ca 2 månader kvar ;) tur dock att vi "beställde" redan i typ januari så att vi SKA få en i tid om vi vill ha den (de hade tydligen fått in ytterligare ca 10 beställningar och eftersom den inte lanserats ännu så kan det ju ta lite tid, men jag var typ först ut)



Sv: jag känner mig inte så stor ändå, men jag är större än med dottern. trodde redan då att jag skulle bli enorm men det blev jag ju aldrig... har nog någon bild från typ v.40 i bloggen, har en bit kvar dit nu men det närmar sig. och man ska vara glad att man inte är så stor ännu, det hinner hända mycket på de veckor som är kvar och det är skönt att fungera hyfsat normalt med strumpor o.dyl än så länge

2011-04-12 @ 21:30:54
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

hihihi Just därför går inte jag på stan. Livsfarligt ju

2011-04-12 @ 22:06:03
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0