Casual Friday

Jag trivs mycket bra med att vara student och jag känner att jag hittat en utbildning som verkligen intresserar mig. Jag vet inte om jag kommer fullfölja resterande två år efter min kommande mammaledighet men jag vet att jag kommer fortsätta läsa. Om bebis är snäll har jag planer på att läsa kurser på distans och halvfart redan till våren. Logistik, löneadministration och ytterligare arbetsrätt står högt upp på önskelistan. Dock är det ingen idé att planera allt för mycket. I dagsläget vet jag inte alls hur livet kommer se ut i januari.

Ibland saknar jag dock att arbeta. Jag saknar inte styrmansjobbet, inte det minsta, men jag skulle vilja ha ett kontor att gå till. Ett eget skrivbord och arbetskamrater. Känna att jag gör något vettigt på dagarna och inte bara plugg. Plugg är väl vettigt det med men det känns inte som en riktig sysselsättning. Det är ju inget jag kommer hålla på med på heltid resten av livet. Sen får jag väl medge att det inte hade skadat med att någon annan än CSN stod som utbetalare på mina paychecks... ;)

För att få studierna att kännas mer riktiga är jag lite löjlig och har döpt om diverse ställen. Hörnet i soffan heter kontoret, där jag jobbar hemifrån. Jag är noggrann med att klä mig hyfsat propert även om jag ska jobba från mitt hemmakontor. Att sunka runt i mjukisbyxor är inte riktigt min grej. När jag ska plugga med klasskompisarna tänker jag på det som ett möte. Och själva skolan kallar jag helt enkelt för huvudkontoret. Löjligt? Ja. Men lite kul.

Fredag eftermiddag skall spenderas på huvudkontoret. Lite segt att spendera eftermiddagen där men men. Och jag har minsann sett på TV att på kontor har man casual fridays så det har jag anammat. Inte för att jag klär mig så mycket annorlunda i vanliga fall men ändå. Är det fredag så är det!


Casual Friday - matchas med röda Converse
Vecka 31 imorgon

Kommentarer
Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

Mysig tröja!

2011-04-01 @ 11:52:41
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag klär mig nog "casual" så fort jag kommer hem....älskar myskläder! Haha!



Roligt att du hittat tillbaka till bloggandet!



När väntas bäbis?



Kram

2011-04-01 @ 15:30:43
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0