Vardagsmotion

Jag tar vilodag idag. Inte för att jag är trött, skadad eller omotiverad utan för att jag faktiskt inte har tid! Jag hade faktiskt velat träna och det är ett framsteg för mig men det kommer bli så stressigt. Kom precis hem från skolan, ska läsa igenom mina anteckningar från dagens föreläsning och klockan sju ska jag på middag hemma hos söta A och hennes sambo. Innan dess måste jag duscha och fixa till mig lite. Så idag köper jag argumentet jag har inte tid för jag har faktiskt inte det.

Dock har min vardagsmotion ökat enormt sen jag började skolan. Skolan ligger på andra sidan stan så det tar mig cirka 40 minuter att promenera. En väg. Det är ingen powerwalk vi snackar om då men likförbaskat så promenerar jag ändå drygt en timme per dag nu och det får helt enkelt räcka som fysisk aktivitet vissa dagar. Jag äger ingen cykel och tänker inte skaffa någon heller. Jag hatar att cykla. Tycker det är jobbigt och tråkigt samt att jag bär med mig ett traumatiskt barndoms minne som inkluderar mig, en cykel, sprucket underliv och operation. Innan det älskade jag att cykla runt på min rosa cykel i min rosa frigolithjälm men efter det blev jag rädd och det har hängt i sig...

Nya tag imorgon. Kanske gymmet? Eller en joggingtur? Eller någon gruppträning? Jag går inte så mycket på gruppträningar. Dels så erbjuder inte Actic i min stad så många intressanta. Jag skulle gärna testa afro-dans, indoor walking, zumba eller någon enklare form av aerobic men vi har mer de traditionella träningspassen. Samt vattengympan som jag älskar! Men sen gillar jag inte att träna på en bestämd tid. Jag vill träna när det passar mig. Innan har jag ju varit ledig mycket och därför har det kännts fel att vänta hela dagen på att klockan ska bli kväll så träningarna börjar när man har hela dagen på sig att träna och göra något annat på kvällen! Nu har jag en sysselsättning på dagarna så jag kanske ska testa gruppträningarna igen...

Kommentarer
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Svar: Åh jag förstår! Men kanske måste testa den någongång då man kanske vill "unna" sig något :)



Krams

Postat av: Emma

Sv: tack för kommentaren :)

2010-09-01 @ 22:56:00
URL: http://emmavikten.blogg.se/
Postat av: Cinderella

Låt var5a att varje dag är bra, men om du går 2x40 min varje dag, så torde det kunna utgöra en dags ranson av motion gott och väl.

2010-09-02 @ 12:52:27
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0