Svärföräldrar

Jag har världens bästa svärföräldrar! Tycker så himla mycket om dom och är så glad och tacksam över det, speciellt då mina föräldrar bor på andra sidan landet. Min svärmor har blivit min nya extramamma och jag pratar nästan lika mycket med henne som med min mamma. Trots att jag har ett väldigt avspänt förhållande till dom så blir jag alltid lite "nervös" när dom ska komma på besök. Jag vill att allt ska vara i tipp-topp. Lägenheten ska vara städad, maten ellr fikat ska vara genomtänkt och supersmaskens, jag ska vara snygg och städad... Vet inte varför, antar att jag på något sätt vill visa att jag är den bästa tjej deras son kan få? ;-)

Idag ska dom då komma på fika innan dom ska åka vidare till sin andra son och hans familj. Lägenheten är inte ostädad men det är lite rörigt. Jag sitter på hallgolvet i morgonrock (har inte hunnit hämta routern än). I skåpen finns det definititvt inga kakor. Funderar på att baka något. Det borde ge massor med svärmorspoäng? Men om jag bakar något så betyder det att det kommer bli kakor/bullar över och då kommer jag trycka i mig det när dom har åkt... Litar inte riktigt på min karaktär trots att det går åt rätt håll...

Nä, jag får väl börja med att städa mig själv och sen ta det som det kommer. Vet inte varför jag vill att allt ska vara så perfekt när jag vet att dom hade nöjt sig med att träffa mig och kanske bli bjudna på en Balllerina-kaka elller två...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0