Promenad i regnet

Efter lite plugg hoppade jag i träningskläderna och drog med sambon ut på promenad i grönpmrådet. Vi är ganska stelbenta bägge två idag så jag kan knappast skryta om tempot men det var skönt att röra lite på sig i alla fall. Aktiv vila tror jag att det kallas? Efter cirka 100 meter träffade den första regndroppen mig. Efter cirka 400 meter regnade det en hel del. Solen sken dock mellan molnen så vi trodde att det var en övergående skur och fortsatte vår sju, åtta kilometer långa promenad. Tji fick vi.

Höstrusk i grönområdet

Det regnade och blåste. Och regnade lite till. Vi bor ju dessutom i en sån där bra stad där regn inte faller uppifrån utan från sidan. Ni som bor vid kusten, ostkust eller västkust spelar ingen roll, vet vad jag pratar om. Regn från sidan letar sig in överallt. Var helt genomblöt och frusen när vi kom hem efter en och en halv timme i regnet. Lärdom? Om det börjar regna när man kommit 100 meter från huset, vänd om och ta på regnkläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0