Pissdag

Vilken jävla skitdag. Skönt att den snart är slut! Det enda som gått bra är träningen men det är kanske inte bara så bara? Dagen började 0700 när väckarklockan ringde. Jag var otroligt trött efter för få sömntimmar och ett glas vin för mycket igår. Snoozade ett par gånger och fick sen stressa iväg till föreläsningen klockan nio. Jag fuskade och tog bussen. Väl i skolan var det svinkallt och jag kunde inte koncentrera mig på något. Hann med att avhandla allt från sjömansromantiska tankar till när jag ska ha tid att tvätta och hur min brudklänning ska se ut.

Efter föreläsningen skulle vi snacka ihop oss om vårat grupparbete. Vi är fyra tjejer mellan 25 och 30 som har gått ihop och ska skriva det. Känns bra att dom andra också är lite äldre, vore betydligt jobbigare att skriva med en 19åring. Inget illa mot 19åringar men ni kanske fattar... Ja, det var ju också bra med dagen att lära känna dom här tre tjejerna lite mer! Lunch intogs i skolrestaurangen och det fanns verkligen inget nyttigt alternativ! Fanns en fiskgryrta med curry men jag hatar curry så det blev pasta med köttfärssås. Blev proppmätt. Illamående.

Hem och sova en och en halv timme och sen till biblioteket. Innan det världens onyttigaste mellanmål, skorpor, choklad och läsk. Sugen på allt på en och samma gång. Ställde mig sen på vågen och den visade ett kilo plus sen i måndags. Ångest. Böckerna var i alla fall lediga idag så jag pluggade i två och en halv timme. Även idag osäker på om det fastnade något.

Sen gymmet. Sprang, stånkade, flåsade, pustade, svettades, promenerade. Mina bröst är så ömma så det var en ren plåga att springa. Gruvar mig för när jag ska duscha och därmed ta av sportbehån... Ja, jag har PMS. Jag är grinig, trött, svullen och känner mig som en fet kossa som är sugen på allt samtidigt. Lika bra att gå och sova och välkomna den djävulska mensvärken som kommer dyka upp endera dagen med öppna armar. Och Ipren. Det är väldigt synd om mig idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0