Mitt förhållande till skylifts

Vissa blir helt ifrån sig när dom ser en spindel, orm eller skorpion. Andra avskyr att åka karuseller och berg-och dalbana. Det finns som har svårt för att flyga och vara på höga höjder. Och så finns det jag som ballar ur fullständigt om jag ser en skylift! Jag är inte rädd för skylifts, det är ingen fobi. Jag blir bara så stressad och förbannad när jag ser dom!

När jag drog upp persiennerna imorse var det här synen jag möttes av. Vad tror ni gjorde mig mest irriterad, regnet eller skyliftarna...? Någon kanske frågar sig varför jag hyser detta agg inför skylifts? Var det något som hände i barndommen? Nej, mitt ganska spända förhållande till skylifts började för några år sedan då fartyget jag arbetade på transporterade många liftar från USA till Europa och det var alltid något fel på dom jäklarna! Vet inte hur många gånger en lossning har blivit försenad på grund av en skylift i någon  klämkäck färg. Irritationen jag brukade känna i lastrummet när man stod och sneglade på klockan och insåg att vi skulle ha seglat, avgått, för en halvtimme sedan om det inte vore för dom där förbannade skyliftarna växte och jag tog med den hem.

Min sambo blev minst sagt förvånad när vi gick på stan en dag och helt plötsligt började jag spy galla över en skylift som stod där. Bara sådär. Nu tar han det med ro. Har väl insett att jag kommer få mindre utbrott på varenda skylift för resten av våra liv. Jag är inte som alla dom andra barnen. I'm a very speeeciaaal girl...

Vad är ert förhållande till skylifts? :) Och finns det någon lite udda grej som ni blir helt tokiga när ni ser eller hör?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0