Fria vikter

Idag blev det ett pass med riktigt tung styrketräning. Tog med mig sambon och samlade mod för att gå in i rummet med alla de fria vikterna! För några år sedan tränade vi på ett källargym i stan där fria vikter var det som gällde. Det var då jag började med styrketräning och det var just de fria vikterna jag fastnade för. Det kändes så verkligt. Det kändes som om det var på riktigt. Det kändes så hardcore. Lilla jag (nåja...) och massor med vikter, hantlar och skivstänger. Och så tyngd- och styrkelyftarna.

Körde igenom hela kroppen idag vilket egentligen är fel. Att köra både knäböj och marklyft på samma dag är som att be om att inte kunna gå på flera dagar. Men men. Känner redan nu träningsvärken! Men framför allt så känner jag mig stark. Såg i speglarna att vissa muskler börjar synas, att magen inte är lika stor som den har varit. Kände mig inte helt fel placerad bland muskelberg och tonårspojkar trots allt! :)

Passet jag körde var följande:

Knäböj - 3 x 10 - 30 kg
Marklyft - 3 x 10 - 40 kg
Bänkpress - 3 x 10 - 27,5 kg
Bicepscurl - 3 x 10 - 6 kg
Axelpress - 3 x 10 - 5 kg
Tricepspress - 3 x 10 - 4 kg
"Omvända flyes" - 3 x 10 - 2 kg
Flyes - 3 x 10 - 3 kg
Situps - 2 x 20 vanliga, cirka 15 med 2 kg medicinboll

Kommentarer
Postat av: josefin

sv: tack <3

2010-09-18 @ 09:18:46
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Warrior

Sv: Det kan mycket väl vara psykiskt. Dom kommer säga att det är så mycket runtomkring hjärtat så det är ovanligt att det är det. Har de sagt till mig.. :/ Tur att du fick en läkartid och inte tid hos kurator som jag..



Jag har varit hos läkaren pga problemmagen + jag sa att jag haft ont i bröstet. När min 1 timmes undersökning var slut och jag var påklädd, stod med handen på handtaget och skulle gå sa läkaren "Ja, just ja du sa något om att du haft ont i bröstet. Nu tar ju sånt tid att undersöka så du kan boka en ny tid i receptionen".



Kändes VERKLIGEN som att det inte var viktigt. Givetvis bokade jag inte tid. Jag tror min smärta ibland beror på magen, jag får ont i magen som känns ont uppåt då det kommer i samband med mat oftast..



Hoppas de underösker ordentligt och tar dig på allvar. Det är jättejobbigt att gå runt och tänka tänka om det är något.



Psst guuuud vilket hårt gympass du körde. Jaiks! :P

2010-09-18 @ 09:57:45
URL: http://weightlosswarrior.blogg.se/
Postat av: Åge

Du e en hårding du! :)

2010-09-18 @ 11:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0