För att inte småäta på kvällen...

...så publicerar jag matdagboken direkt efter middagen! Då är den ute till allmän beskådning och det blir jobbigare att uppdatera den med ord som godis, glass, chips och läsk. Är väldigt noga med att redovisa vad jag äter, speciellt det onyttiga. Orkar inte skriva att jag har gurka och tomat i en sallad, det känns så självklart på något sätt? Skulle jag däremot trycka i mig en chipspåse så skulle jag skriva det och så får jag skämmas sedan.

Matdagboken har varit väldigt bra för mig då jag vet att andra läser om vad jag äter. Den ger mig även inspiration att laga god mat på kvällen, hur kul är det att visa upp en bild på pasta med parmesan varje kväll? Av förklarliga skäl tar jag inga bilder, som igår, när jag åt Keso direkt ur burken och kyckling stående vid diskbänken. Det blir sådana dagar ibland men en positiv sak är att jag nu äter nyttig mat, även när jag inte har tid att laga mat. Jag lunkar inte ner till pizzerian.

Efter joggingrundan stod jag i duschen och tänkte på pizza (ja, jag tänker på mat i dom mest udda situationer) och kom fram till att jag inte ville ha det! Jag hade planerat min lax- och rödbetsmiddag hela dagen i huvudet och en pizza lät inte alls lika lockande även om jag var trött, hungrig och grining. Ett stort framsteg för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0