Köttbullar

När jag var barn hade jag bestämda åsikter om vissa maträtter. Köttbullar var godare än pannbiffar. Tagliatelle, eller bandspagetti som jag kallade det då, var helt oätligt medan vanlig spagetti var hur gott som helst. Plättar slog pannkakor med hästlängder och snabbmakaroner var så mycket godare än idealmakaroner. Visst är det konstigt att något var så otroligt mycket godare när det i grund och botten var samma sak?

Idag fick jag ett sådant sug. Jag ville ha köttbullar. Inte pannbiffar. Köttbullar. Innan idag har jag stet egna köttbullar en gång, det var i julas. Visst har jag hjälpt mamma när jag var liten men sedan jag flyttade hemifrån för tio år sedan har jag alltid gjort pannbiffar. Det går så mycket snabbare och smakar samma sak. Eller? Idag ville jag ha köttbullar. Jag försökte att i huvudet förhandla med mig själv men det gick inte. Jag hade blivit så besviken om det hade blivit pannbiffar istället för köttbullar.

Nu har jag ätit mina hemmagjorda nötfärsköttbullar med spagetti och massor med ketchup och det var sååå gott! Helt klrt värt dom där extra minuterna det tog att rulla dem. Samt att jag har köttbullar för ett bra tag framöver. 500g köttfärs blir ganska många köttbullar upptäckte jag :)

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: tack för informationen :) får kolla upp det lite längre fram :)

2010-10-24 @ 18:58:51
URL: http://emmavikten.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har fortfarande kvar dom tankarna =)



Men när det gäller köttbullar så är det ju ren fakta att dom är bättre =P

Man får mer av den stekta ytan på köttbullar än man får på biffar ju. Sen är jag "köttbullediskriminerare", det MÅSTE vara hemmagjorda, köpta köttbullar duger bara i extrema nödfall =D

2010-10-24 @ 19:47:14
URL: http://makeovermadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0