Ny kurs

Igår påbörjades den tredje kursen för den här terminen, redovisning och budgetering. På ett sätt ser jag fram emot den här kursen, på ett annat sätt inte. Jag läser ju mycket hellre redovisning än marknadsföring men efter den korta föreläsningen igår och en snabb titt i böckerna så tycker jag att det verkar så svårt. Hur ska jag lära mig vilken sida som ska vara plus och minus på de olika kontona? Jag trodde faktiskt att ena sidan alltid var plus och andra alltid minus men så enkelt var det inte... Samtidigt så tycker jag att det ska bli skönt med en "räknekurs", en kurs med övningsuppgifter så att jag direkt får facit på vad som är rätt och fel. Kurserna vi läst innan har ju varit lite flummigare. Läroböcker med massor av text. Text, text, text. Det är ju soft på ett sätt, att bara läsa, men risken för mig är att jag efter ett tag bara låter ögonen löpa över raderna. Att jag inte registrerar vad det står egentligen. Det är svårare att göra det med räkning. Jag kan inte sitta och räkna i flera timmar utan att anstränga hjärnan, utan att fatta något. Jaja, nu ska jag läsa dom första tre kapitlena och göra några uppgifter. Efter det kanske jag fattat vad som är plus och vad som är minus?!

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: kollade på stadium för ett tag sedan och inget passade :( :/

2010-11-02 @ 11:34:22
URL: http://emmavikten.blogg.se/
Postat av: Malin

Äsch, du lär dig snabbt!! Det är inte alls så svårt som det till en början kan se ut att vara :)

2010-11-03 @ 18:32:32
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0