Mysplugg

En stor kopp te, clementiner, tända ljus och dunsockar. Det har varit ganska mysigt att plugga idag! Har gjort ett gäng instuderingsfrågor och börjar känna mig hyfsat hemma på de grundläggande begreppen inom redovisning. Nu är det bara räkningen var... Där är jag rätt lost! Vi har ett bra upplägg på denna kurs med flera frivilliga inlämningsuppgifter. Gör man dem så får man ett halvt bonuspoäng för varje uppgift till tentan. Najs. Samt att i alla fall jag pluggar mer. Jag lär mig så mycket mer när jag har frågor att utgå från och leta efter svar. Nu återstår som sagt räkningsuppgifterna men först blir det nog en promenad.

Nackdelen med att plugga hemma är att jag får ingen ordning på maten. Idag blev det Wasa Sport med ägg och kaviar till lunch. Det är kanske inte jätteonyttigt men samtidigt känns det mer som ett mellanmål eller frukost än lunch. Men jag blir inte hungrig på samma sätt när jag är hemma. Timmarna går och jag sitter ju bara still. I skolan är det en annan sak. Dagen börjar med en halvtimmes promenad och sen blir det alltid lite spring hit och dit i korridorerna samt att jag är mer aktiv på föreläsningarna. Hemma kan jag ju bara ligga i soffan och plugga. På föreläsningar sitter jag upp, antecknar, funderar och reflekterar över vad läraren precis sagt.

Mitt pluggkaos vid köksbordet. Har dock chockrosa läroböcker, me like!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0