Långpromenad i snön

Kom precis hem från en långpromenad ute i elljusspåret. Jag gillar att trotsa den extrema dödskylan på minus tre och en halv. Så på med underställ, fleecetröja, regnbyxor, skidjacka och turkos öronlappsmössa med fuskpäls. Jag är inte van vid denna ishavskyla. Jag är van vid maritimt klimat. Så jag pälsar på mig som om det vore dödskyla på riktigt. Är tämligen övertygad om att norrlänningar skrattar åt mig men men. Jag var varm och glad.

Var så vackert ute i spåret. Snön gjorde att man knappt kände igen sig och det var så behagligt ljus på något sätt. Träden och enarna hade snötyngda grenar och jag var tvungen att stanna upp flera gånger och titta på hur andlöst vackert det var. Självklart hade jag ingen kamera med mig.

Nu kokar sambon potatis- och purjolökssoppa och sen blir det soffmys med clementiner och glögg. Tror på allvar att jag håller på att förvandlas till en clementin, så många som jag trycker i mig per dag! Det lustiga är att jag ända sedan jag var barn har varit allergisk mot clementiner. Jag har kunnat äta några stycken men efter ett par dagar har hela jag varit prickig och efter det har det varit kört. En clemetin och jag ser ut som en inverterad flugsvamp eller nåt (vit med röda prickar). Nu stoppar jag i mig fyra, fem clementiner om dagen och inte en enda prick. Funderar på om det kan bero på graviditeten? Ska nog testa med en kiwi- och jordgubbsorgie. Det är också två prickframkallande frukter...

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Och med den munderingen var du fullt rörlig...? ;)

2010-11-26 @ 16:59:45
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0