Husmanskost

De sista veckorna har jag varit väldigt sugen på rejäl mat. Traditionell husmanskost. Kött. Potatis. Sås. Lingonsylt. Kokta morötter. Inga cravings efter någon speciell maträtt, köttbullar, pannbiffar eller ryggbiff spelar inte så stor roll. Inte heller om det är potatismos, klyftpotatis eller pressad potatis. Visst gillar jag fortfarande sallader och liknande men om jag själv ska laga mat blir det vad jag precis skrev. Kött. Potatis. Sås. Idag bestämde jag mig för att göra köttfärslimpa med hasselbackspotatis. Jag har aldrig gjort köttfärslimpa innan. Jag har heller inte gjort hasselbackspotatis. Men oj så gott det blev! För första gången i mitt liv har jag lagat en riktig söndagsmiddag som vore perfekt att impa på svärföräldrarna med :)


Kött. Potatis. Sås. Och heminlagd gurka.


Kommentarer
Postat av: BENITA

tusentack :) och hoppas du haft en fin 1a advent. krams

Postat av: josefin

Ser riktigt gott ut!!



sv: jaa, den är också god, väldigt chokladig, i like :D

2010-11-28 @ 22:01:19
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0