Snillen spekulerar

Nedräkningen har börjat. Snart är det äntligen jullov! På tisdag är det äntligen den sista föreläsningen och sen är det två veckor ledigt. Så skönt! På tisdag ska jag och en tjej i klassen ut och käka, fira att vår första termin på Linnéuniversitetet är över. Diskutterade detta med sambon i telefon igår. Blev ett lite lustigt samtal...

Jag: På tisdag ska H och jag ut och käka. Det blir en stor fet hamburgare på O'Learys.
Han: Och Fanta.
Jag: Vadå banta?
Han: Fanta!
Jag: Hampa?
Han: Nej, inte hampa.
Jag: Men vad säger du då? Jag hör inte!
Han: FANTA!
Jag: Jaha, jag försökte komma på alla ord som rimmade på banta för att lista ut vad du sa...
Han: Men hampa rimmar inte på banta.
Jag: Det rimmar mer på banta än vad till exempel elefantsnopp gör.
En djup suck ljuder över Nordsjön...



Kommentarer
Postat av: johanna blivande mamma

Jo det kommer ju alltid finnas såna som har någonting "emot" oss unga mödrar, men jag ser åldern som en siffra. Man hinner mogna upp under graviditeten och ju barnsligare man är som föräldrer när barnet väl kommit ut desto roligare blir det för barnet. Självklart ska man inte överdriva barnsligheten men man kan liksom blanda mogenhet med barnslighet.



Min pappa var allvarlig varenda sekund under min barndom och idag har vi inte ens någon kontakt med varann. Så jag anser att barnsliga föräldrar är roligare än allvarliga.



Måste gratulera till barnet, är det en pojke eller flicka :)

2010-12-15 @ 15:14:59
URL: http://johannaaaas.blogg.se/
Postat av: josefin

sv: okej, jag gillar också janssons frestelse fast utan ansjovisen hahahahaha :P

2010-12-15 @ 16:29:37
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Ylva

SV: Jag dricker bara nån kopp i veckan nu är rädd för att hamna i kaffe träsket igen men jag har faktiskt köpt ett koffein fritt kaffe som smakar bra så brukar dra till med det när kaffesuget smyger på :)

2010-12-15 @ 18:49:31
URL: http://mammaylvis.blogg.se/
Postat av: Åge

Gillar också jansson utan fisken... :)

Fanta är ju gott också!

2010-12-16 @ 02:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0